Uge avisen: Skytteforeningen bruger sommeren på at renovere 50 meter-banen

Kommunale kroner og sponsorater har sat gang i et større sommerprojekt i Alslev Skytteforening. Her bliver 50 meter-banerne renoveret.

Link: https://ugeavisen.dk/varde/artikel/skytteforening-bruger-sommeren-p%C3%A5-at-renovere-50-meter-banen

Alslev: Mens coronaen det seneste halvandet år har sat skydningen på pause indimellem i Alslev Skytteforening, så er der blevet brugt ekstra kræfter på at søge penge til renovering af 50 meter-skydebanen. Og det er lykkedes på flere fronter, så renoveringen nu er i fuld gang. Bygningen er fra 1973, og den trængte efterhånden til fornyelse.

Pengene er dels kommet fra en renoveringspulje hos Varde Kommune, fra DIF og DGI foreningspulje.

Og så gik klubben i gang. Både ude og inde, oppe og nede. Blandt andet er der kommet gummibeklædning på gulvet, så støjniveauet er reduceret væsentligt, og det er nemmere at opsamle tomme blyhylstre og gøre rent.

Miljøvenlighed er også tænkt ind andre steder. Blandt andet ved isolering og nye vinduer, så varme- og strømforbruget kan sættes ned.

Formand Eilif B. Christensen kan glæde sig over sponsorater og renoveringspenge, så Alslev Skytteforening efter sommerferien kan byde velkommen til en nyrenoveret bane. Privatfoto

50 meter-banen består lige nu af fire elektroniske anlæg samt seks skivetræk-baner. Og endnu en gang har det givet gevinst at bruge tid på at ansøge om penge. Nordea Fonden har givet penge til et femte elektronisk anlæg.

Den elektroniske styring gør, at træning og skydning er lidt nemmere for hjælpere og trænere, og klubben kan få flere skytter igennem på kortere tid. Banen vil blive sat op i løbet af sommeren, klublokalerne bliver færdige efter sommerferien, og gulvet bliver lagt i sommerferien. Dermed kan sæsonstarten den 9. august ske med en næsten ny skydebane hos Alslev Skytteforening.

Udendørs renovering -2021